امروز جمعه 07 اردیبهشت 1403 http://learn.cloob24.com
0

فیلتر شنی یا فیلتر آب شنی از ماسه برای فیلتر کردن آب استفاده می کند. آبی که باید تصفیه شود به آرامی از طریق شن و ماسه فیلتر شنی فرو می‌رود و ذرات کثیفی آب را در منافذ ریز ماسه باقی می‌گذارد. این فناوری فیلتر مخصوصاً برای پیش فیلتر کردن تجهیزات ضد عفونی، آماده سازی برای میکرو و اولترافیلتراسیون، سیستم های چرخش، فرآیندهای آب شستشو، سیستم های آبیاری، فیلتراسیون آب حوضه و تمیز کردن آب زیرزمینی مناسب است.

لطفا توجه داشته باشید: فیلتر شنی نمک های محلول آب را فیلتر نمی کند. یک فیلتر شنی فقط می تواند ذرات جامد آب مانند جلبک ها و مواد آلی را فیلتر کند. نمک هایی که در آب حل نمی شوند، مانند نمک هایی که در کودها ظاهر می شوند، می توانند توسط فیلتر شنی از آب فیلتر شوند، البته به شرط اینکه ذرات به اندازه کافی بزرگ باشند.

فیلتر شنی چگونه کار می کند؟

ماسه چگونه آب را فیلتر می کند؟ یک فیلتر شنی به شرح زیر عمل می کند. آب تصفیه نشده در بالای فیلتر شنی توزیع می شود و به آرامی در بستر فیلتر فرو می رود. این بستر فیلتر از ماسه، شن یا یک محیط فیلتر دیگر تشکیل شده است. منافذ کوچک تضمین می کند که ذرات کثیفی قادر به عبور و حفظ ذرات کثیفی نیستند.

بک واش فیلتر شنی چیست؟

هنگامی که مقدار معینی از آب فیلتر شد یا زمانی که شن و ماسه به درجه خاصی از آلودگی رسید، فیلتر شنی به طور خودکار به شستشوی معکوس تبدیل می شود. در حین شستشوی معکوس، منافذ بزرگ می شوند و کثیفی دوباره از ماسه شسته می شود. متعاقباً این کثیفی به همراه آب شستشوی معکوس تخلیه می شود. در نتیجه، فیلتر شنی مسدود نمی شود و کیفیت تصفیه مطلوب خود را حفظ می کند.

قطر شن و ماسه

قطر ماسه عمدتاً به اندازه فیلتر شنی، جریان مورد نظر و فیلتراسیون مورد نظر بستگی دارد. در بیشتر موارد، برای فرآیند فیلتر کردن، از ماسه با قطر 0.8 میلی متر تا 1.25 میلی متر استفاده می شود. این ممکن است در هر نصب متفاوت باشد. به عنوان مثال، یک نصب UV دارای جریان کمتری است و ماسه 0.4 میلی متر تا 0.8 میلی متر برای فیلتر محدودتر استفاده می شود.

زمانی که شن و ماسه قطر کمی داشته باشد، مقاومت افزایش می یابد و در نتیجه جریان کمتری ایجاد می شود. برای این قطر کوچک ظرفیت کمتری برای شستشوی معکوس مورد نیاز است، زیرا ماسه سبک تر است و بنابراین به راحتی با کثیفی شستشو می شود. همچنین، در مورد قطر دانه ماسه کوچکتر، باید در نظر داشته باشید که شستشوی معکوس مکرر باید انجام شود زیرا کثیفی بیشتری نسبت به استفاده از قطر بزرگتر جذب می شود.

بررسی و نگهداری فیلتر شنی

پر شدن فیلتر شنی را به صورت دوره ای بررسی کنید. اگر پرکننده بهم چسبیده یا ساییده شد، یا اگر فیلتر شنی به شستشوی معکوس مکرر نیاز داشت، آن را تعویض کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که از فیلتر شنی به خوبی نگهداری می کنید.

آیا در مورد کارکرد فیلتر شنی سوالی دارید، شن و ماسه چگونه آب را فیلتر می کند یا می خواهید در مورد این فناوری فیلتر سفارشی راهنمایی کنید؟

سپس با متخصص آب جاشوا تماس بگیرید یا سوال خود را از طریق فرم زیر بپرسید. سپس ما در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت، حتی ظرف 24 ساعت در روزهای کاری.

فیلتراسیون شنی فرآیندی است که در آن تصفیه آب با ماهیت "متخلخل" یک لایه شنی که ذرات موجود در آب را به دام می اندازد، تحقق می یابد. فرآیندهای مختلف فیزیکی/بیولوژیکی دیگر نیز در یک فیلتر شنی انجام می‌شود که آب را از مواد مختلف جدا می‌کند.

فیلتر شنی اغلب در تصفیه آب های زیرزمینی برای حذف آهن محلول و منگنز در آب های زیرزمینی استفاده می شود که توسط هوادهی اکسید می شوند و لخته های تشکیل شده متعاقباً در فیلتر شنی به دام می افتند. پس از مدت زمان مشخصی، فیلتر از ذرات اشباع شده و باید تمیز شود تا از مسدود شدن کامل آن جلوگیری شود. فیلترهای شنی با شستشوی معکوس با هوا و یا آب تمیز می شوند.

فیلترهای شنی می توانند یک پیش فیلتر عالی برای ماژول ها و سیستم های اولترافیلتراسیون باشند زیرا بسیار دقیق فیلتر می شوند. فیلتر شنی برای حذف باکتری ها و ویروس ها استفاده نمی شود، بنابراین یک اولترافیلتر باید در پایین دست فیلتر شنی نصب شود.

اصل عملیات فیلتر های شنی

آب ورودی در پایین فیلتر توزیع می شود و با جریان یافتن به سمت بالا از طریق ماسه، به خروجی آب فیلتر شده در سمت بالای فیلتر می رسد. همزمان با فرآیند فیلتراسیون، شن و ماسه به سمت پایین حرکت می کند، توسط یک بالگرد به بالای فیلتر بالا می رود، جایی که ماسه آلوده در یک ماسه شوی تمیز می شود و مواد جامد معلق با آب شستشو تخلیه می شوند. سپس ماسه تمیز شده روی لایه ماسه فیلتر می ریزد.

مزایا

کیفیت فیلتر در طول چرخه ثابت است

بدون نیاز به ذخیره آب شستشوی معکوس

بدون نیاز به بک واش پمپ و دمنده

بدون نیاز به شیرهای توالی خودکار و PLC برای مدیریت چرخه عملیات و شستشوی معکوس

برنامه های کاربردی

درمان های ثالثه شهری و صنعتی

تصفیه پساب نهایی برای کاهش فسفر

بازیابی آب صنعتی

فیلتراسیون جریان جانبی مدارهای آب خنک کننده

تصفیه آب سطحی

تصفیه آب باران

تصفیه آب تولید می شود

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه